Header
◄ Tilbake
▲ Top
  SOK FILTER - SOK PA +
Pris
€ 0 - € 99
0
€ 100 - € 199
0
€ 200 - € 299
0
€ 300 - € 399
0
€ 400 - € 499
0
€ 500 - € 999
0
€ 1000 - € 1499
0
€ 1500 - € 2000
0
€ 2000 og mer
0
Lengde
120 cm og mindre
0
150 cm
0
180 cm
0
210 cm
0
240 cm
0
270 cm
0
300 cm
0
360 cm
0
400 cm
0
450 cm og høyere
0
Belysning
Med LED
Warm-led
0
Uten LED
0
Materiale
PVC
Pvc
0
PE
Pe
0
PP
Pp
0
PP/PVC
Mix-pp-pvc
0
PE/PVC
Mix-pe-pvc
0
100%PE
100pe
0
Flock/Snø
Flock
0
Farge
Grønn
Green
0
Hvit
Wit
0
Flock/Snø
Flock
0
Svart
Black
0
Blå
Blue
0
Rosa
Pink
0
Konstruksjon
Hengslet konstruksjon
Hinged
0
Hook-on konstruksjon
Hook-on
0
For innsiden eller utsiden
Innvendig bruk
0
Inne og utenfor bruk
Binnen-buiten
0

Faith

 

Julen feires den 25. desember og 26, hvorfor? Det handler om Jesu Kristi fødsel , ca 2013 år siden. I begynnelsen var det ingenting feiret som hadde å gjøre med Jesus. Bursdager ikke var der. Bare romerne feiret bursdager. Den 25. desember, som feiret festen for Mithras , guden for den uovervinnelige solen. Jesus ble ikke født den 25. desember i det første året av vår tidsregning . Om sin eksakte fødselsdato er en uenig, hevder at han ble født så tidlig som i september / oktober i år 2 f.Kr. .

Romerne som konverterer til kristendommen , eller holde på sin vane å feire bursdager .

Den klassiske juleeventyr viser oss hvordan Jesus ble født i en stall . Ingen barneseng var reservert for ham , var det eneste som kunne brukes en barneseng . For kristne betyr julen Kristi komme . Han var den etterlengtede Messias og frelser. Den dypeste meningen med jula er at Gud tok seg bryet med å seg selv som et menneske å komme til denne jorden . Gud valgte denne måten å frelse oss fra synd og urett mot menneskeheten . Når vi ser på Jesu liv vi ser dette rett tilbake . Jesus går inn i ord og gjerninger mot den urett som er til stede i samfunnet . I tillegg er han så bare at å referere til mennesker på kanten av samfunnet.
Den ultimate måten han tok seieren over synd og urettferdighet var hans død på korset . Julen er den festivalen av lys . Jesus kalte seg the Light of the World . I en verden ofte så mørkt bringer han lys. Fordi Jesus regnes som 'Light av verden, bestemmer seg for pave Liberius i 354 år for å være en spesiell messe, julen . Nå Jesu fødsel feires den 25. desember
Kristne feirer siden 2013 ( begynnelsen av æra ) år siden Jesu fødsel i stallen. Derfor tradisjonelt katolske folk legger en stall med Maria, Josef og Jesusbarnet ned. Oksen og eselet , gjetere og sauer , kan engler og konger også delta .
 
Islendingene har en crib full av troll . Troll som bringer gaver på julaften og natt.
Fra Amerika kommer julenissen : Julenissen . Reinsdyr trekke sleden full av gaver gjennom luften .
Franske og portugisiske barn satt sine sko under treet .
Den franske Père Noël i Santa varmt, finsk hot Joulupukki . Alvene er oppkalt Joulutonttu .
 
Noen barn tror på den østerrikske Christel Child : bare en gutt som bringer gaver . Amerikanske og engelske barn henge under pipa en lang sokk som å se dem alle fylt . I England mennesker gjør en Christmas krans på døren og barna går fra dør til dør for å synge . Carols I stuen en haug med misteltein hengende under statlig og hvis du gjør det, kan du kysse hverandre.

 

I Mexico , en piñata hengende fra taket . Det er en dekorasjon i form av et dyr. Bind for øynene skal prøve å redde . Piñata med en pinne stykket Det snør godteri og leker. Eller hvis du er uheldig , regnvann eller makulert papir.
 
På arbeidsdagene bestilt før 13.00 timer, levert innen 4 dager
Transport
Dette nettstedet bruker cookies. Hvorfor? Klikk her for mer informasjon og vår personvernerklæring.